Usługi doradcze jakie świadczą:
- Doradcy kluczowi
- Doradcy kluczowi biznesowi
- Specjaliści ds. uspołeczniania zadań publicznych
- Eksperci ds. reintegracji
W szczególnych przypadkach współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi.
Doradztwo prowadzone przez pracowników MOWES ma charakter indywidualny lub grupowy w zależności od potrzeb klientów. Może być świadczone poprzez kontakt osobisty lub telefoniczny, a także mailowo.
Doradztwo obejmuje następujące obszary:
- doradztwo ogólne,
- doradztwo specjalistyczne (prawne, księgowo-podatkowe, finansowe i marketingowe),
- doradztwo biznesowe dla istniejących PS,
- doradztwo z zakresu zamówień publicznych.
Doradztwo prowadzone przez pracowników partnerów i obejmują minimum następującą tematykę:
- Zakres tematyczny doradztwa ogólnego obejmuje minimalnie poniższe zagadnienia:
- zakładanie PS (z uwzględnieniem różnorodnych form prawnych i typów),
- zakładanie PES (z uwzględnieniem różnorodnych form prawnych i typów),
- rejestrowanie działalności PES,
- zewnętrzne finansowanie PES,
- prowadzenie działalności statutowej PES,
- sieciowanie PES.
- Zakres tematyczny doradztwa specjalistycznego obejmuje minimalnie następujące zagadnienia:
- w zakresie prawnym:
- prowadzenie działalności gospodarczej w ramach PS,
- prawne aspekty działania w sferze ekonomii społecznej,
- podatki bezpośrednie i pośrednie w działaniach PES,
- obowiązki pracodawcy względem pracowników,
- lustracja spółdzielni socjalnych.
- w zakresie księgowo-podatkowym:
- rachunkowość,
- zobowiązania finansowe związane z prowadzoną działalnością,
- księgowość,
- płace i pochodne, ubezpieczenia społeczne.
- w zakresie osobowym:
- zarządzanie organizacją,
- zarządzanie pracownikami,
- zarządzanie konfliktem i rozwiązywanie konfliktów.
- w zakresie finansowym:
- pozyskiwanie źródeł finansowania działalności (m.in. produkty sektora finansowego) wraz ze wsparciem w przygotowaniu wniosków,
- pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych dostępnych dla PES np. w ramach Funduszu Pracy lub PFRON,
- pozyskiwanie zwrotnych instrumentów finansowych,
- planowanie finansowe.
- w zakresie marketingowym:
- planowanie marketingowe,
- planowanie i wdrażanie działań promocyjnych,
- kształtowanie elastyczności ofertowej,
- polityka kształtowania cen i optymalizacji kosztów,
- opracowanie/modyfikacja strategii marketingowej PES,
- badanie rynku,
- wypracowanie i wdrażanie standardów obsługi klienta przez PES,
- nawiązanie i rozwój współpracy ze specjalistami w zakresie projektowania produktów i usług.
- w zakresie prawnym:
- Zakres tematyczny doradztwa biznesowego obejmuje minimalnie następujące działania na rzecz budowania konkurencyjności produktów i usług przedsiębiorczości społecznej:
- doradztwo branżowe, związane z przedmiotem prowadzonej przez PES działalności gospodarczej lub statutowej odpłatnej (dopasowane dla konkretnego klienta – obejmuje również doradztwo zawodowe),
- poszukiwanie partnerów, identyfikacja nisz rynkowych, przygotowanie danych i ofert,
- przygotowywanie i praca nad biznesplanem
- Zakres tematyczny doradztwa z zakresu zamówień publicznych obejmuje minimalnie następujące zagadnienia:
- motywowanie do szukania zamówień i składania ofert, przez przedsiębiorstwa społeczne, w procedurach zamówień publicznych, w tym społecznie odpowiedzialnych zamówieniach publicznych,
- pomoc w opracowaniu i składaniu ofert przez przedsiębiorstwa społeczne.
Lista kontaktowa do doradców w czasie Pandemii
Sprawy związane z funkcjonowaniem OWES, wsparcie dotacyjne i pilne wsparcie PES:
- Koordynator Merytoryczny – Krzysztof Braś, e-mail: kbras@tozch.edu.pl, tel. 575-606-511
- Ksenia Kwiatkowska, e-mail: kkwiatkowska@tozch.edu.pl
- Tomasz Jarczyk, e-mail: tjarczyk@tozch.edu.pl – pilne wsparcie prawne.
Sprawy pilne – wsparcie inkubatora ES w subregionach:
- Subregion Podhalański:
- Magdalena Woźniak, e-mail: mwozniak@frrr.pl
- Małgorzata Pachacz, e-mail: mmalina-pachacz@frrr.pl
- Subregion Sądecki:
- Kludia Czermak, tel. 660674175, e-mail: k.czermak.mowes@gmail.com
- Barbara Knapik, tel. 781651201, e-mail: bk.kirr@gmail.com
- Iwona Orzechowska, tel. 664727288, e-mail: i.orzechowska.cumulus@gmail.com
- Subregion Tarnowski:
- Grażyna Wiatr, e-mail: g.wiatr@fundacjatarnowskiego.pl
- Dorota Angerman, e-mail: d.angerman@fundacjatarnowskiego.pl
Doradztwo kluczowe: Prosimy o kontakt z doradcami ogólnymi w celu uzyskania kontaktu do doradców specjalistycznych (prawnych, finansowo-księgowych):
- Subregion Podhalański:
- Izabela Smoleń, e-mail: ismolen@frrr.pl
- Maciej Kopytek, e-mail: mkopytek@frrr.pl
- Subregion Sądecki:
- Klaudia Czermak, tel. 660674175, e-mail: k.czermak.mowes@gmail.com
- Barbara Knapik, tel. 781651201, e-mail: bk.kirr@gmail.com,
- Iwona Orzechowska, tel. 664727288, e-mail: i.orzechowska.cumulus@gmail.com
- Subregion Tarnowski:
- Grażyna Wiatr, e-mail: g.wiatr@fundacjatarnowskiego.pl
- Dorota Angerman, e-mail: d.angerman@fundacjatarnowskiego.pl
Wsparcie Doradcze – Biznesowe:
- Subregion Podhalański:
- Maciej Kopytek, e-mail: mkopytek@frrr.pl
- Subregion Sądecki:
- Dariusz Bacher, e-mail: dariusz.bacher@gmail.com
Wsparcie animacyjne:
- Subregion Podhalański:
- Ewa Sołek-Kowalska, e-mail: ewa.solek@interregio.pl
- Barbara Kazior, e-mail: barbara.kazior@mila.org.pl, tel. 603-915-655
- Subregion Sądecki:
- Wioletta Derymacka, e-mail: wderymacka@gmail.com
- Iwona Mrozowska, e-mail: pason.iwona@gmail.com
- Olga Gałek, e-mail: olga.galek@mila.org.pl, tel/fax. 696-467-146
- Subregion Tarnowski:
- Wioletta Kucharzyk, e-mail: w.kucharzyk@fundacjatarnowskiego.pl
- Agnieszka Sroka, e-mail: a.sroka@fundacjatarnowskiego.pl
- Bernadetta Faliszek, e-mail: b.faliszek@fundacjatarnowskiego.pl
W sprawach dot. zadań publicznych – Eksperci ds. uspołeczniania zadań publicznych:
- Magdalena Kochanowska-Drożdż, e-mail: mkochanowska@frrr.pl
- Magdalena Duszka, e-mail: m.duszka.cumulus@gmail.com
W sprawach dotyczących programów grantowych:
- Subregion Podhalański: grant.podhalanski@mila.org.pl, tel/fax. 12 349 06 57,
- Subregion Sądecki: grant.sadecki@mila.org.pl, tel/fax. 12 349 06 57,
- Subregion Tarnowski: faliszek@fundacjatarnowskiego.pl.
Do kontaktu zachęcamy szczególnie, jeżeli działania zapobiegające rozprzestrzenianiu się zakażeń wirusem SARS CoV-2 wpływają bezpośrednio na kondycję finansową Państwa organizacji.
Oferujemy szeroką tematykę szkoleń z obszaru ekonomii społecznej:
- powołanie PES i PS z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych i typów,
- prowadzenie działalności gospodarczej i statutowej w sferze ekonomii społecznej (z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych i typów PES),
- zarządzanie organizacją,
- planowanie strategiczne,
- zarządzanie finansowe,
- zarządzanie zasobami ludzkimi,
- aspekty prawne (np. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym, ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawa o spółdzielniach socjalnych),
- aspekty finansowe i rachunkowe działalności w sferze ekonomii społecznej,
- tworzenie biznesplanów oraz marketing (w tym badanie rynku, tworzenie strategii cenowej, pozyskiwanie klientów, etc.),
- budowanie powiązań kooperacyjnych,
- restrukturyzacja działalności,
- lokalne strategie i rady działalności,
- zakładanie i prowadzenie PES o charakterze reintegracyjnym,
- umiejętności społeczne (budowanie szerokich powiązań kooperacyjnych w ramach partnerstw, sieci współpracy lokalnych podmiotów w celu rozwoju PS),
- szkolenia kompetencje związane z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
OWES organizuje szkolenia zawodowe i branżowe, zgodnie z profilem działalności i potrzebami odbiorców swoich usług. W przypadku zapotrzebowania PES lub PS na szkolenia specjalistyczne, pomagamy również w dostępie do usług zewnętrznych.