Usługi doradcze jakie świadczą:

  • Doradcy kluczowi
  • Doradcy kluczowi biznesowi
  • Specjaliści ds. uspołeczniania zadań publicznych
  • Eksperci ds. reintegracji

W szczególnych przypadkach współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi.

Doradztwo prowadzone przez pracowników MOWES ma charakter indywidualny lub grupowy w zależności od potrzeb klientów. Może być świadczone poprzez kontakt osobisty lub telefoniczny, a także mailowo.

Doradztwo obejmuje następujące obszary:

  1. doradztwo ogólne,
  2. doradztwo specjalistyczne (prawne, księgowo-podatkowe, finansowe i marketingowe),
  3. doradztwo biznesowe dla istniejących PS,
  4. doradztwo z zakresu zamówień publicznych.

Doradztwo prowadzone przez pracowników partnerów i obejmują minimum następującą tematykę:

  1. Zakres tematyczny doradztwa ogólnego obejmuje minimalnie poniższe zagadnienia:
    • zakładanie PS (z uwzględnieniem różnorodnych form prawnych i typów),
    • zakładanie PES (z uwzględnieniem różnorodnych form prawnych i typów),
    • rejestrowanie działalności PES,
    • zewnętrzne finansowanie PES,
    • prowadzenie działalności statutowej PES,
    • sieciowanie PES.
  2. Zakres tematyczny doradztwa specjalistycznego obejmuje minimalnie następujące zagadnienia:
    1. w zakresie prawnym:
      • prowadzenie działalności gospodarczej w ramach PS,
      • prawne aspekty działania w sferze ekonomii społecznej,
      • podatki bezpośrednie i pośrednie w działaniach PES,
      • obowiązki pracodawcy względem pracowników,
      • lustracja spółdzielni socjalnych.
    2. w zakresie księgowo-podatkowym:
      • rachunkowość,
      • zobowiązania finansowe związane z prowadzoną działalnością,
      • księgowość,
      • płace i pochodne, ubezpieczenia społeczne.
    3. w zakresie osobowym:
      • zarządzanie organizacją,
      • zarządzanie pracownikami,
      • zarządzanie konfliktem i rozwiązywanie konfliktów.
    4. w zakresie finansowym:
      • pozyskiwanie źródeł finansowania działalności (m.in. produkty sektora finansowego) wraz ze wsparciem w przygotowaniu wniosków,
      • pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych dostępnych dla PES np. w ramach Funduszu Pracy lub PFRON,
      • pozyskiwanie zwrotnych instrumentów finansowych,
      • planowanie finansowe.
    5. w zakresie marketingowym:
      • planowanie marketingowe,
      • planowanie i wdrażanie działań promocyjnych,
      • kształtowanie elastyczności ofertowej,
      • polityka kształtowania cen i optymalizacji kosztów,
      • opracowanie/modyfikacja strategii marketingowej PES,
      • badanie rynku,
      • wypracowanie i wdrażanie standardów obsługi klienta przez PES,
      • nawiązanie i rozwój współpracy ze specjalistami w zakresie projektowania produktów i usług.
  3. Zakres tematyczny doradztwa biznesowego obejmuje minimalnie następujące działania na rzecz budowania konkurencyjności produktów i usług przedsiębiorczości społecznej:
    • doradztwo branżowe, związane z przedmiotem prowadzonej przez PES działalności gospodarczej lub statutowej odpłatnej (dopasowane dla konkretnego klienta – obejmuje również doradztwo zawodowe),
    • poszukiwanie partnerów, identyfikacja nisz rynkowych, przygotowanie danych i ofert,
    • przygotowywanie i praca nad biznesplanem
  4. Zakres tematyczny doradztwa z zakresu zamówień publicznych obejmuje minimalnie następujące zagadnienia:
    • motywowanie do szukania zamówień i składania ofert, przez przedsiębiorstwa społeczne, w procedurach zamówień publicznych, w tym społecznie odpowiedzialnych zamówieniach publicznych,
    • pomoc w opracowaniu i składaniu ofert przez przedsiębiorstwa społeczne.

 

Lista kontaktowa do doradców w czasie Pandemii

Sprawy związane z funkcjonowaniem OWES, wsparcie dotacyjne i pilne wsparcie PES:

  1. Koordynator Merytoryczny – Krzysztof Braś, e-mail: kbras@tozch.edu.pl, tel. 575-606-511
  2. Ksenia Kwiatkowska, e-mail: kkwiatkowska@tozch.edu.pl
  3. Tomasz Jarczyk, e-mail: tjarczyk@tozch.edu.pl – pilne wsparcie prawne.

Sprawy pilne – wsparcie inkubatora ES w subregionach:

  1. Subregion Podhalański:
  2. Subregion Sądecki:
    • Kludia Czermak, tel. 660674175, e-mail: k.czermak.mowes@gmail.com
    • Barbara Knapik, tel. 781651201, e-mail: bk.kirr@gmail.com
    • Iwona Orzechowska, tel. 664727288, e-mail: i.orzechowska.cumulus@gmail.com
  3. Subregion Tarnowski:
    • Grażyna Wiatr, e-mail: g.wiatr@fundacjatarnowskiego.pl
    • Dorota Angerman, e-mail: d.angerman@fundacjatarnowskiego.pl

Doradztwo kluczowe: Prosimy o kontakt z doradcami ogólnymi w celu uzyskania kontaktu do doradców specjalistycznych (prawnych, finansowo-księgowych):

  1. Subregion Podhalański:
  2. Subregion Sądecki:
  3. Subregion Tarnowski:

Wsparcie Doradcze – Biznesowe:

  1. Subregion Podhalański:
  2. Subregion Sądecki:

Wsparcie animacyjne:

  1. Subregion Podhalański:
  2. Subregion Sądecki:
  3. Subregion Tarnowski:

W sprawach dot. zadań publicznych – Eksperci ds. uspołeczniania zadań publicznych:

  1. Magdalena Kochanowska-Drożdż, e-mail: mkochanowska@frrr.pl
  2. Magdalena Duszka, e-mail: m.duszka.cumulus@gmail.com

W sprawach dotyczących programów grantowych:

Do kontaktu zachęcamy szczególnie, jeżeli działania zapobiegające rozprzestrzenianiu się zakażeń wirusem SARS CoV-2 wpływają bezpośrednio na kondycję finansową Państwa organizacji.

Oferujemy szeroką tematykę szkoleń z obszaru ekonomii społecznej:

  • powołanie PES i PS z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych i typów,
  • prowadzenie działalności gospodarczej i statutowej w sferze ekonomii społecznej (z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych i typów PES),
  • zarządzanie organizacją,
  • planowanie strategiczne,
  • zarządzanie finansowe,
  • zarządzanie zasobami ludzkimi,
  • aspekty prawne (np. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym, ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawa o spółdzielniach socjalnych),
  • aspekty finansowe i rachunkowe działalności w sferze ekonomii społecznej,
  • tworzenie biznesplanów oraz marketing (w tym badanie rynku, tworzenie strategii cenowej, pozyskiwanie klientów, etc.),
  • budowanie powiązań kooperacyjnych,
  • restrukturyzacja działalności,
  • lokalne strategie i rady działalności,
  • zakładanie i prowadzenie PES o charakterze reintegracyjnym,
  • umiejętności społeczne (budowanie szerokich powiązań kooperacyjnych w ramach partnerstw, sieci współpracy lokalnych podmiotów w celu rozwoju PS),
  • szkolenia kompetencje związane z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.

OWES organizuje szkolenia zawodowe i branżowe, zgodnie z profilem działalności i potrzebami odbiorców swoich usług. W przypadku zapotrzebowania PES lub PS na szkolenia specjalistyczne, pomagamy również w dostępie do usług zewnętrznych.